Bah, Konad - svårt? Icke!

Sorry för halvkassa inomhusbilder, ska skärpa mig. 
Sådärja, då har man provat detta också. Och det var ju inte alls så svårt som jag trodde. Blev lite misspepp när jag såg att de skickat fel färg och jag fått vitt istället för svart, men efter att den första chocken lagt sig valde jag till slut silverlacket över en bas med Illamasqua Collide (för övrigt kanske världens bästa discofärg!).

Så, jag tog fram allt (är glad att jag köpte med den där plattan som håller fast brickan, det gjorde det hela lättare) och började greja. Först var jag orolig över att det skulle hamna utanför, men sen tänkte jag att det är ju verkligen skit samma, det är bara att ta väck sen och då blev det bättre. Började med lillfingret och när jag kommit till tummen så hade jag liksom fått in snitsen.

Jag insåg några grejer ganska snabbt: man måste lacka ganska frikostigt på plattan och skrapa försiktigt, annars... ja, annars skrapar man liksom bort allt. Och så är det lättare att rulla på mönstret om man börjar med stämpeln från sidan av nageln. Dessutom var det svårt att torka av mönstret från gummistämpeln mellan gångerna eftersom bomullsrondellen började ludda efter andra försöket, så en liten glad assistent som torkade bort resterna mellan varven, alternativt en rondell i mer tygliknande material hade suttit bra.

Hand nummer två gick som på räls, och en ren vinnarkänsla infann sig när sista nageln var klar, jag hade ju trott att det skulle vara skitsvårt! Enda frågan nu är hur i helsicke jag ska kunna göra rent allting när jag har nylackade klor.

4 kommentarer:

Karin L sa...

När jag har tryckt färdigt målar jag på topplack och väntar en stund. Sen rengör jag plattorna med ren acceton (jag använder Gripens) och använder en tops/removerpenna för att ta bort det som hamnat utanför. Istället för rondeller under tiden man trycker använder jag nå "pappershanddukar" från Euroshopper, dem luddar inte, är suuuuuuperbilliga och räcker länge :)

Mirijam sa...

Ah, vad smart med pappershanddukarna! Jag har redan lobbat för att Tobbe ska få göra rent åt mig, men jag köper Aceton imorgon och reder mig själv i fortsättningen då :) Tusen tack för tipset!

Gabriella sa...

Jag använder en produkt som heter Graham Hands Down Ultra. Det är som en bomullsrondell men med plastad baksida med en flärp att hålla i. Plasten fungerar som en barriär för removern. Jag köpte min påse hos en nagelgrossist när jag jobbade med naglar, men skulle tro att naglar.com har. Bästa nånsin! Asbra när man bara vill ta av lack från en nagel också.

LittleMissWitty * BF i Mars sa...

Älskar mina konad plattor, blev precis ett nytt inköp i förrgår faktiskt. Fattar inte hur jag klarat mig utan dem innan. o_O