Ebba, jag förstår precis! Använd tänderna.

Ebba skrev följande på inlägget om Depends corrector pen:

Jag har köpt den (för några år sedan), och hade ett väldigt förargligt problem med den. Korken sitter nämligen åt så hårt att jag inte kan skruva loss den när jag har nymålade naglar (och alltså inte kan ta i med hela näven, som man annars skulle göra när en kork sitter åt hårt). Det är ganska värdelöst, för det är ju i princip bara när man har nymålade naglar som man vill använda den. Men jag kanske bara har världens svagaste fingrar.

Svar: I hear ya sistah!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag använder också Dependpennan och ja, den är ordentligt motspänstig att öppna (för att inte torka ut förtida?) därför lättar jag alltid på korken innan jag börjar med nagellacket. Hey presto!!

ebba sa...

Aha! Tack för de handfasta tipsen, blir till att leta upp den gamla pennan då.

Malin sa...

Haha! Jag har precis samma problem med min penna. Trodde att det var jag som fått ett måndagsexemplar eller något ;) Har också bitmärken på mig :P

Anonym sa...

Ja! Korken är superdryg ju! Jag måste alltid be någon annan i familjen om hjälp att ta av korken när pennan måste användas...