Majsan goes Konad

Källa.
Tog mig i kragen och beställde lite Konadgrejer från Välaboden i går. Det började med en anonym kommentar (TACK!) om att jag borde testa Lillasystersnaglars foliemetod för att ta bort glitterlack, och sedan klickade jag mig vidare och hamnade på ett perfekt beställa-Konad-inlägg. Och när passar det bättre att beställa hem lite grejer än när man nyss fått lön OCH har startat en nagellacksblogg?

Konad är alltså en slags nagelstämpelgrej, man målar lack på en liten bricka med utstansade mönster, sedan fångar man upp mönstret med en stämpel och trycker fast på sina färdigmålade naglar.

Jag beställde speciallack i silver, guld och svart plus brickorna M57 och M79 till att börja med. Fattar ni hur sjukt mycket jag ser fram emot att sporta prickiga, rutiga, leopard- och zebrarandiga naglar framöver? Wiii, PEPPEN!

Vad säger ni, är ni Konad lovers eller? Och är det svårt? Något säger mig att det kommer sväras en hel del framöver, men övning ger färdighet osv.

10 kommentarer:

Julia sa...

Jag älskar Konad. Det är inte så himla svårt. =D

Anonym sa...

Det är jättelätt men kan bli lite klottigt. Jag älskar också konad! Man behöver inte ha konads egna lack utan kan pröva sig fram med andra lack för stämplingar.

Mia

Aloha Riot sa...

JAG VILL VARA TESTKANIN!

Anonym sa...

Åh, måste ju testa någongång.. eller nåja, önska att tomten kanske hämtar några stycken :)

lil sa...

Dom är lättanvända, finns youtube-klipp och säkert nån app för det med.
Och vad kul att dom finns i sverige! Själv har man klickat hem dom från Korea coh fick vänta länge länge :)

Martine sa...

Det är rätt kladdigt i början men man får rätt på det ganska snabbt och då är det inga problem. Jag gör det inte så ofta helt enkelt för att jag inte orkar :) Och jag verkar tröttna på det rätt snabbt också för någon anledning :/

Ninni sa...

Det här ser jag fram emot att få se mer av!!

schmut sa...

Ah, vad gött att du börjat lackblogga! Det gjorde jag också när jag fick oväntat mycket tid över...dvs till att lacka, fota och skriva.
Nailpolish for the win.

Fast Konad är inte min sak. Vet inte varför. Jag gillar frihand dock

Frida sa...

Konad är det roligaste som finns (nästan...) En lätt metod för att få snyggaste naglarna

Maria sa...

Jag är inte alls ett fan av konad, för jag har försökt några gånger med mina vanliga nagellack, men den förbenade stämpeln fångar ju bara upp delar av mönstret (om något alls).. :/ Det verkar som att man ska behöva köpa konads egna stämpellack för att det ska lyckats, och det blir ju en hel massa pengar om man vill ha många olika färger..