Fjortis-målning coming up!

Två lager turkost, tre av det rosa – och självklart Seche vite på toppen.

Häromdagen efterlyste någon de lack man tar till när fantasin tryter, eftersom de alltid funkar. Det här är mina, IsaDora nr 192 PowerPink och Depend nr 054. Väldans fina tillsammans också.  

"Va, har du målat i två olika färger, guuuu vad fjortis!" sa min trevliga sambo när jag satt och kladdade igår. Men jag gillar det. Visst, lite galet är det ju, och man lär ju med hundra procents säkerhet tvingas visa leg på systemet trots sin aktningsvärda ålder, men det gör ju absolut ingenting. *ålderskris*

Om man inte vill känna clownvibbarna FÖR mycket kan man ju exempelvis ha två färger i olika toner eller köra lite mer sofistikerat med bara till exempel ringfingret i en avvikande färg.

9 kommentarer:

Nicky sa...

Sån dära "glad-manikyr"! Jag gillar't!

Camilla sa...

Superfint ju! De gånger jag har engagerat mig i en olikfärgad manikyr har jag fått idel komplimanger. Sådana där spontana ärliga utrop liksom. Det har då inte känts som att man har fått "gud, vad fjortis!"-blickar efter sig. Håller med Nicky - man blir ju bara så himla glad av det!

Amandak sa...

Skitfint tycker jag, riktigt peppiga färger!

Maria sa...

Inte alls fjortis tycker jag, bara snygg! :)

Ninni sa...

Tack för inspirationen, nästa gång ska nog bara en nagel ha en avvikande färg.

Ninni sa...

Såg att isadora släppt ett nytt lack, 729 marzipan som verkar påminna om det vintage gröna. Såg att det var ett par som frågade var man kunde få tag på det.

Michan- Beauty by M sa...

Tycker det såg riktigt härligt ut :D

Karin sa...

Grymt snygga naglar! Jag halkade in på din blogg via Cherry Lawless och jag är mycket intresserad av nagellack. Tycker att du ska uppdatera denna bloggen snart. Längtar efter lite ny inspiration.

Klara sa...

Gud vad fint! Vet inte riktigt var jag ska tipsa om lack till dig men jag hittade ett som heter Lovie som fanns på ÖB (iaf i min stad.) Eftersom jag dras som en skata till guld och glitter valde jag ett turkost glittrigt. Jag trodde att det var ännu ett skitlack men alltså, det torkade jättesnabbt, glittret följde med på nageln och inte ner i flaskan igen och det sitter kvar på mig som aldrig kan ha ett nagellack en dag utan att det blir flikigt. Tack för en fin blogg förresten, jag älskar recensioner, särskilt såna här saker! :)