Gott nytt glittrigt 2012


Okej, det var förvisso ett gäng dagar sedan nyår – glitterhögtiden nummer ett – men jag tror jag fortsätter motverka vinterdepp och mörkerledsamhet med att blinga fingrarna. Här har jag lagt ett lager Klean Color 200 shooting star över två lager No Mambo Jambo från H&M. Älskart!

Däremot älskar jag inte riktigt de här Klean Color-lacken som jag beställde, de första jag provade fick ju inget bra betyg eftersom paljettjävlarna inte följde med upp ur flaskan. Det här funkade bättre, men jag tycker ändå att det är svårt att få det riktigt bra eftersom många lager glitter av självklara anledningar också innebär många lager lack, vilket gör det sjukt svårtorkat så länge man inte har oceaner av tid att måla-vänta-måla-vänta och det... ja, det har man ju inte.

Sen kan vi ju diskutera bildkvaliteten när man står böjd över handfatet med sin ajfån i jakt på ett okej ljus, men vi låter det bero va? Tack. 

Edit: Okej, nu har det gått en och en halv timme (!) och det känns fortfarande mjukt. Går att göra hack i ytan med en nagel. Ej okej. Fan vad sur jag blev nu.

11 kommentarer:

Tove sa...

Kan man åtgärda med ett lager Seche vite tro? Jag brukar göra det när jag har många olika lager med lack som inte vill sätta sig. Testa?

Mirijam sa...

Jag brukar inte använda överlack eftersom jag
1) är lat och
2) bara använder samma lack två-tre dagar i sträck.

Men nu beställde jag ett och hoppas på underverk.

Mirijam sa...

TACK för tipset!

Anonym sa...

Utan ett snabbtorkande topplack på Klean Colors lack är de omöjliga att hålla fina, det blir hack så fort man andas på dem. De är tuggummilack av sällan skådat slag men lätt värt det eftersom de är så himlarns billiga och finns i ALLA färger.

Camilla sa...

Två lager Seche Vite på Kleancolor ger skitfint resultat! Och det fiffiga med Seche Vite (kanske alla överlack men jag har bara testat detta) är att allt ska målas medan det fortfarande är fuktigt. Så man slänger på allt i ett hafs sedan är det torrt på två röda. Finemang!

Tove sa...

Hoppas Seche Vite gör tricket. Skulle tro det för jag kom nämligen på att de lack jag lagt på i för många lager kom också från Kleancolor :D
Och jag hade bara ett lager överlack, har aldrig ens testat två.

Mirijam sa...

Haha, shit vad ni hajpar, jag är mycket peppad på att få prova nu!

Sandy De Luxe sa...

Annars tycker jag att OPI's glitterlack är toppen! Det føljer med så mycket glitter i varje dopp så att man aldrig behöver mer än ett lager. <3

Camilla sa...

Grejen med glitterlack med stora glitterflagor är ju (i alla fall Kleancolors) att glitterflagorna sticker ut från nageln och därför fastnar i grejer och slits av (låter mycket brutalt). Om man inte använder Seche Vite så klart. *hajpar vidare*

Martines Blogg sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Martine sa...

ag beställde nio stycken KleanColor lack igår - tycker de är jättebra! Har dock inga glitterlack från märket (men köpte Shooting Star igår) och använder alltid Seche Vite (har inget tålamod så jag pajar alltid naglarna om jag inte använder det). Du borde pröva deras Metallic lack - de täcker på typ ett lager och torkar snabbt. Galet fina är de! Speciellt Metallic Orange är sjukt fint :)