La Dolce... vite?

Så, efter min lilla sorgestund i går kom det ett gäng kommentarer om att jag borde skaffa mig topplacket Seche vite som tydligen ska vara guds gåva till alla oss som älskar billigt glitter. Oookej, det där lät inte bra, men alltså – här är "billigt glitter" en komplimang.

Visst, OPI-lacken är sjukt bra. Mängder av glitter/paljetter/strössel, täcker bra, torkar fort osv. Men 150 spänn för en flaska – att jämföra med Klean Colors tiokronorsdito – känns inte som en bra deal. Bättre då att slänga på ett lager Seche Vite (120 kr/15 ml på eleven.se) och kunna använda alla de där halvbra lacken som bara står.

Så här skriver Camilla in en kommentar: Två lager Seche Vite på Kleancolor ger skitfint resultat! Och det fiffiga med Seche Vite (kanske alla överlack men jag har bara testat detta) är att allt ska målas medan det fortfarande är fuktigt. Så man slänger på allt i ett hafs sedan är det torrt på två röda. Finemang!

Man ba VA? Är det bara hälften så bra som hon säger så är ju lyckan gjord för evigt. Jag beställde ett så fort de hajpande kommentarerna började trilla in i går kväll, så det borde komma imorgon. Då ska det kladdas!

11 kommentarer:

Martine sa...

För mig är Seche Vite ett absolut måste, kan inte med att sitta och vänta jättelänge för nagellack att torka - blää va tradigt! Har dock inte prövat några andra, liknande överlack men tycker att Seche Vite är riktigt grymt bra. Det finns också ett annat överlack som jag har hört riktigt bra saker om (men inte prövat själv). Det är från Poshe - läste om det första gången på Killercolours blogg. Så det kan kanske vara intressant att pröva efter du tagit slut på Seche Viten :)

Emma sa...

Det är så bra som alla säger!! :)
Det enda jag reagerat på nu är att det finns ngt farligt ämne i både seche vite och seche restorer. Men det finns det väl i allt nu för tiden.

Camilla sa...

Haha! Nu blir jag lite nervös att du inte ska gilla det. Fast det kommer du att göra. Kommer man bara på snitsen är det helt omöjligt att leva utan (om man gillar nagellack dvs.).

Chaosophia sa...

Det finns några utav oss som inte alls är förtjusta i Seche Vite, och om du sällar dig till våran skara så vill jag lägga ett slag för Poshé Super-fast drying top coat!

Mirijam sa...

Okej, tre för och en emot, det kan bli spännande det här!

FruVesa sa...

Jag sällar mig till de som är för, men då har jag inte testat något annat snabbtorkande överlack heller. Det jag ser till att komma ihåg med seche är att måla "kanten längst fram" på den fria kanten av nageln. Annars kan den ibland krympa lacket och lämna en lite vit kant längst ut. Men lägger man bra längs den kanten så har jag aldrig stött på några problem..

Malin sa...

Jag sällar mig till dem som hyllar Seche Vite också! Klarar mig inte utan det. Jag gillar deras thinner också, fixar tjocka nagellack direkt. Jag använder till och med topplacket till mina egenskapade smycken! :P

Julia sa...

ÄLSKAR Seche.

P sa...

Va? Ska man ta på det medan underlacket fortfarade är otorkat? Hetsläser och kan knappt tänka klart. Finns detvalltså en lösning på mina nagellacksproblem?!

Emma Lannebrink sa...

Hej! Vart brukar du köpa dina klean color nagellack? :)

Mirijam sa...

Hej Emma! Oj , nej det var så länge sedan så det har jag tyvärr glömt! Googla!